JURNALUL UNEI TRANSFORMĂRI

3 modalități prin care adoptăm economia circulară



Tod Gimbel, Sr. Vice President, Global Government Affairs la Herbalife Nutrition

Oamenii sunt din ce în ce mai conștienți de impactul pe care îl pot avea achizițiile lor asupra mediului. Potrivit unui sondaj recent realizat de Accenture, mai mult de jumătate dintre consumatori ar plăti mai mult pentru produse durabile concepute pentru a fi reutilizate sau reciclate.

Această tendință este, de asemenea, o oportunitate pentru companii de a stimula creșterea și de a concura pe o piață care începe să adopte economia circulară. Aceasta a fost tema Forumului pentru afaceri responsabile din 2019, un subiect cheie pe care l-am abordat în discursul meu principal.

Ce este economia circulară?

Economia circulară se bazează pe trei principii fundamentale:

1. Proiectarea deșeurilor și a poluării,             

2. Păstrarea în utilizare a produselor și materialelor și             

3. Regenerarea sistemelor naturale.             

Ideile și modelele economiei circulare ar putea fi folosite pentru a transforma afacerile, pentru a stimula crearea de locuri de muncă viitoare și pentru a ajuta societățile să atingă obiectivele de dezvoltare durabilă (ODD) ale Organizației Națiunilor Unite pentru anul 2030.

ODD numărul 12 se concentrează pe asigurarea unor modele de producție și consum durabile. Implică politici și practici care să îmbunătățească eficiența resurselor, să reducă risipa și să integreze practicile de durabilitate în toate sectoarele economiei.

Modelul nostru unic de afaceri este ideal pentru conectarea punctelor de circularitate. Lucrăm pe mai multe fronturi pentru a aborda această problemă, prin inițiative corporative și prin munca pe care deținătorii noștri independenți de afaceri mici o fac în fiecare zi în comunitățile lor din 94 de țări din întreaga lume.

Cum ajutăm mediul

În timp ce ne concentrăm în principal pe ODD 2 (Zero Foamete) și ODD 3 (Sănătate și Bunăstare), la fel ca toate companiile care produc și comercializează produse, este nevoie să ne concentrăm pe ODD 12. În plus, obiectivele nu se exclud reciproc.

Iată câteva acțiuni pe care le întreprindem pentru consum și producție durabile:

Supravegherea întregului ciclu de viață al produsului

Avem control, supraveghere sau influență asupra întregului ciclu de viață al produselor noastre – de la cercetare și dezvoltare la fermă, producție, lanț de aprovizionare, distribuție – până la consumator. În plus, antreprenorii noștri independenți ne oferă informații și feedback cu privire la consumul de produse.

Aceste cunoștințe directe ne permit să identificăm domeniile de oportunitate în care putem aduce îmbunătățiri la ambalare, reutilizare și eliminare. În plus , faptul că 70 la sută din producția unităților noastre de produse cheie se realizează intern, ne permite să implementăm îmbunătățiri în timp util.

În prezent, avem peste 50 de proiecte active și semnificative de durabilitate a mediului în întreaga lume, inclusiv eliminarea livrărilor între fabrici pentru reducerea emisiilor de carbon și eliminarea copiilor pe hârtie a registrelor contabile și a chitanțelor, economisind anual hectare de pădure.

Reducerea deșeurilor generale

De-a lungul anilor, am făcut progrese la nivel corporativ în reducerea amprentei noastre de ambalare și minimizarea supraproducției și a deșeurilor de produse. Cu toate acestea, ne concentrăm și pe reducerea risipei alimentare.

Conform Organizației Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură, se estimează că 1,3 miliarde de tone de alimente sunt irosite la nivel global în fiecare an. Donăm produsele noastre încă bune, dar mai aproape de data expirării, către băncile de alimente și alți destinatari potriviți, în loc să le eliminăm. De asemenea, donăm îmbrăcăminte excesivă și neconformă mărcii.

Reducerea utilizării plasticului

O altă inițiativă cheie pe care ne concentrăm acum este eliminarea pungilor de plastic. În fiecare an, peste 8 milioane de tone de materiale plastice ajung în ocean. Am început deja să eliminăm pungile de plastic din centrele noastre de distribuție din America Latină, Asia și Europa și le-am înlocuit cu pungi reutilizabile. Demarăm acest proiect și în America de Nord, proiect care a fost acceptat pe scară largă de către distribuitorii noștri. Odată introdus la nivel global, este de așteptat să eliminăm peste 30 de milioane de pungi de plastic pe an.

În plus, am redus cantitatea de plastic utilizată în recipientele noastre din plastic, ceea ce reduce în continuare greutatea vehiculelor, emisiile de carbon, deșeurile de plastic și poluarea. Am introdus recipiente mai mari de produse concepute pentru proprietarii cluburilor de wellness, astfel încât acestea să poată fi și mai ecologice.

Sunt atât de multe lucruri ce se poate face. Evaluăm unde este cel mai mare impact pentru mediu, pe baza modelului nostru unic de lanț de aprovizionare, producție și distribuție. Este o călătorie la care suntem mândri că participăm și încântați să facem parte din ea, asigurându-ne că compania noastră continuă să prospere, la fel și mediul în care trăim.

Tod Gimbel, Sr. Vice President, Global Government Affairs

Tod Gimbel este Sr. Vice President, Global Government Affairs, la Herbalife Nutrition. Tod verifică activitățile guvernamentale în peste 90 de piețe în care Herbalife Nutrition activează în întreaga lume. El este responsabil pentru direcția strategică a funcției de afaceri guvernamentale. El este ambasador și susținător cheie care ajută la modelarea discursului public și la prezentarea Herbalife Nutrition, sporind în același timp reputația și marca companiei.