Nutriție
Acceptă provocarea acum!
Reinventează-te!

Mic dejun “anti-îmbătrânire”



Conform Eurostat, populaţia în vârstă din UE va atinge un procent de 30% în 2060, în prezent fiind de aproximativ 17%19. Este o provocare pentru întreaga societate, însă, din fericire, majoritatea acestei populaţii prezintă încă o stare de sănătate bună şi este în continuare activă. Un procent mare din cei peste 60 de ani sunt autonomi şi se bucură de activităţi în aer liber, având şi un cerc de socializare foarte solid. Se preocupă de alimentaţia sănătoasă şi tind să acorde o mare atenţie nevoilor lor.

Aşa-numita dietă „anti-îmbătrânire” constă de regulă în alimente cu conţinut redus de grăsimi sau carbohidraţi şi bogate în fibre, formată din multe fructe şi legume şi, ideal, proteine din surse vegetale. Acest grup al populaţiei ar trebui să beneficieze regulat de nutrienţi cu proprietăţi antioxidante. Un aport constant de vitamina C, vitamina E, zinc, cupru reprezintă doar o parte a acestor nutrienţi. Consumul regulat de apă este esenţial pentru a evita deshidratarea, dat fiind că persoanele în vârstă prezintă un risc mai ridicat în acest sens. Culoarea, aroma şi textura sunt caracteristici importante pe care oamenii în vârstă le iau în considerare deoarece declinul fizic este deseori însoţit de o afectare senzorială. Hrana gustoasă şi uşor de mâncat va fi preferată de acest grup de clienţi.

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, consumul unei cantităţi suficiente de proteină de înaltă calitate poate juca un rol major în menţinerea stării fizice generale, în special în combinaţie cu exerciţiile fizice. Astfel, va contribui la creşterea şi menţinerea masei musculare. Totuşi, eficienţa asimilării proteinei scade pe parcursul vieţii adulte. Tocmai de aceea este important ca micul dejun să fie momentul în care sunt atinse obiectivele privind aportul de proteine. Un consum adecvat de proteine pe parcursul zilei, asociat cu activitate fizică regulată, poate contribui la menţinerea funcţiei fizice şi la reducerea pierderii musculare19.

Pe măsură ce oamenii înaintează în vârstă, se confruntă adesea cu probleme de digestie, mai exact cu încetinirea tranzitului. Astfel, este important ca dieta să includă în mod regulat fibre de diverse tipuri. Completarea micului dejun cu fibre este o metodă prin care necesarul zilnic de fibre poate fi distribuit de-a lungul întregii zile.

Shake-urile proteice ar putea fi o alternativă potrivită la alimentele solide pentru a putea beneficia de cantitatea adecvată de nutrienţi, adică de fibre, proteine, calciu, magneziu şi vitamine precum vitamina D, K, nutrienţi atât de necesari în special în această etapă a vieţii.

Capacitatea de a se hrăni tinde să scadă la oamenii în vârstă, ceea ce poate duce la subnutriţie. Din acest motiv, ar obţine mai multe beneficii dacă ar mânca mai des, dar cantităţi mai mici. Shake-urile de înlocuire a mesei pot fi un substitut pentru micul dejun obişnuit al acestora, astfel încât cei care le consumă să beneficieze de o masă bogată în nutrienţi sub forma unui shake. Fiindcă necesarul caloric tinde să scadă cu vârsta, înlocuitoarele de mese reprezintă o opţiune potrivită pentru a controla aportul caloric fără a face rabat la nutrienţi.