Nutriție
Acceptă provocarea acum!
Reinventează-te!

Spune-mi cine eşti, ca să-ţi spun ce mic dejun serveşti! Mic dejun al persoanelor tinere şi active



De regulă, acest tip de oameni au grijă de ei, dar stilul de viaţă haotic al acestora nu le prea permite să dedice mult timp planificării meselor. Micul dejun trebuie să fie rapid şi uşor de mâncat, dar să ofere toţi nutrienţii necesari pentru a face faţă intensităţii activităţilor lor. Un obicei des întâlnit la acest grup de persoane este micul dejun luat pe fugă în cafenele moderne, de unde îşi iau câte o băutură caldă cu o brioşă sau alte produse de patiserie dulci. Studiile sugerează faptul că micul dejun îmbunătăţeşte funcţia cognitivă la tineri; însă nu orice mic dejun are astfel de efecte, prin urmare se recomandă alegerea alimentelor care conţin principalele elemente nutritive, cum ar fi proteine, o selecţie de vitamine şi minerale, completate de o hidratare suficientă1. Neglijarea micului dejun tinde să afecteze chiar şi performanţa în cadrul exerciţiilor fizice de seară şi sporeşte sentimentul de stres, sugerând faptul că micul dejun, dacă este consumat zilnic, este benefic stilului de viaţă activ pe care îl adoptă de regulă acest grup de persoane2. Având în vedere numărul mare al tinerilor care nu reuşesc să respecte cerinţele nutriţionale zilnice, micul dejun este o ocazie foarte convenabilă de a asimila nutrienţii esenţiali, cum ar fi fibrele, vitaminele şi mineralele; de asemenea, micul dejun contribuie considerabil la aportul zilnic de micronutrienţi. În plus, dacă mănânci micul dejun înainte de a face sport, acesta va avea un efect benefic asupra dispoziţiei tale, va reduce oboseala mentală şi va contribui la creşterea vigilenţei3.

Clienţii tineri şi activi au nevoie de ceva uşor de folosit; foarte probabil vor lua micul dejun pe fugă, prin urmare un shake proteic sau un baton de înlocuire a mesei li s-ar potrivi foarte bine deoarece sunt versatile, dar aduc şi beneficii pentru sănătate.