Vreau să am un corp sănătos și o minte sănătoasă

Te ajutăm să bei mai multă apă. 7 trucuri eficiente



Pentru a avea o viaţă sănătoasă, una din schimbările recomandate se referă la consumul de apă. Mulți dintre noi beau cantități mult mai mici decât e necesar, uitând că apa are nu numai rol de hidratare. În primă fază, ți se va părea aproape imposibil să bei doi litri de apă pe zi. Dar adevărul e că poate fi chiar simplu dacă folosești câteva  trucuri.

De ce este important să consumi mai multă apă?

Organismul uman este alcătuit în mare parte din apă, deci aceasta este vitală pentru o bună funcționare a organelor. Apa îmbunătățește digestia și ajută la asimilarea nutrienților în celule, dar are un rol foarte important și în eliminarea substanțelor toxice din organism. Mai mult, o cantitate suficientă de apă ajută la menținerea temperaturii optime a corpului, îmbunătățește funcționarea articulațiilor și crește rezistența musculară.

Dacă ți se pare dificil să consumi apă, există câteva trucuri care te ajută să faci acest lucru mult mai ușor:

  1. Ține la vedere întreaga cantitate de apă ce trebuie consumată

Poate fi de ajutor să vezi propriu-zis cantitatea de apă ce trebuie băută. Așa că pune toată apa într-o sticlă și ține-o în bucătărie sau pe birou. Vei vedea cât ai băut și cât mai ai de băut, iar sticla care îți va sări în ochi tot timpul pe care parcursul zilei va fi un fel de alarmă că trebuie să mai bei un pahar.

  1. Bea apă rece

Apa rece oferă o senzație de prospețime mult mai mare, spre deosebire de cea păstrată la temperatura camerei. Așa că încearcă să bei apă cât mai rece și s-ar putea să nu ți se mai pară o corvoadă așa de mare.

  1. Bea apă imediat cum te trezești

Foarte multe persoane se trezesc dimineața având gura uscată, iar acest lucru este un semn al deshidratării. Pentru a evita acest lucru, ține mereu un pahar cu apă pe noptiera de lângă pat și consumă-l imediat cum te trezești.

  1. Folosește paiul pentru a bea apă

Studiile au arătat că atunci când folosim un pai putem consuma cantități mai mari de apă cu mai multă ușurință.

  1. Prepară-ți apă aromată

Dacă vrei să consumi mai multă apă, poți să îți prepari singură o băutură aromată. Poți adăuga în sticla de apă pe care o consumi în mod normal câteva bucăți de lămâie sau lime, castravete, mentă, ghimbir, aloe.

  1. Bea apă înainte de masă

Consideră că apa pe care o bei este un fel de aperitiv. Înainte de fiecare masă bea un pahar mare de apă. Acest lucru nu numai că te va ajuta să consumi mai multă apă într-o zi, ci îți va reduce și pofta de mâncare.

  1. Monitorizează cantitatea de apă pe care ai băut-o într-o zi

La fel cum îți numeri caloriile pe care le consumi, tot așa trebuie să contorizezi și cantiatea de apă pe care o bei. Din acest motiv, trucul cu vasul de apă pus pe birou te va ajuta să vezi cât de multă apă ai băut și câtă mai ai de consumat până la finalul zilei.  Dacă vrei să apelezi la tehnologie, îți poți seta o alarmă care să te anunțe când trebuie să consumi apă.

Sursa: www.discovergoodnutrition.com